17 Nisan 2012

KÖY ENSTİTÜLERİ'NDEN 4+4+4 ' E...


Cumhuriyetimizin eğitim ve çağdaşlaşma alanında attığı en önemli adım ve atılımlardan biri olan Köy Enstitüleri’nin kuruluşunun 72. Yıldönümünü, kamuoyunda 4+4+4 Yasası olarak bilinen 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Yasası’nda değişiklik yapan 6287 Sayılı Yasa’nın gölgesinde kutluyoruz.

Günün koşulları içinde bir çağdaşlaşma projesi olan Köy Enstitüleri, ne yazıktır ki, bugünlere taşınamamıştır. Köy Enstitüleri ile eğitimde yukarıya doğru oluşan ivme, kapanma süreci ile eski hızını yitirmiştir.

Bugün gelinen noktada ise, bu topraklarda hâlâ okuma yazma bilmeyen insanlarımız bulunmaktadır. Hâlâ okullaşma oranı açısından Avrupa Birliği üyesi ülkeler arasında sonuncu, okuma yazma bilmeyenlerin oranı bakımından ise ilk sıradayız. 

Ve hâlâ zorunlu temel eğitimden yararlanamayan çocuklarımız vardır; kızlarımız eğitim olanaklarından daha az yararlanmaktadır. 

Ve bilinen adıyla 4+4+4 Yasası kapsamında, kız çocuklarının okullaşma oranı daha da düşecektir. “Bizim dönemimizde kız çocuklarının okullaşma oranı artmıştır” diyenler, bu durumun 8 yıllık KESİNTİSİZ eğitimin bir başarısı olduğunu dile getirmekten kaçınmakta, bunu kendi başarıları gibi sunmaktadırlar.

Tüm bu nedenlerle, Cumhuriyet hükümetlerine düşen ödev, Cumhuriyetin en önemli aydınlanma meşalelerinden biri olan Köy Enstitüleri’nin anlayış ve ruhunu ve de coşkusunu, Kemal Atatürk’ün “devrimcilik” ilkesi gereği, ÇAĞIN KOŞULLARINA UYGUN BİÇİMDE YORUMLAYARAK bugünlere taşımak ve eğitim kurumlarımızda egemen kılmaktır. Tarih, bu ödevi yerine getirmeyenleri, aksine davrananları bağışlamayacaktır.

Saffet Arıkan’a, Hasan Âli Yücel’e, İsmail Hakkı Tonguç’a, Halil Fikret Kanad’a ve Köy Enstitülü Öğretmenlerimize selam olsun.

Kamuoyuna saygı ile…

Şube Başkanı
Av.Ahmet KÖKSAL

Yeni Giresun Gazetesi
Yeni Giresun Gazetesi